Evenimentele, afaceri cu distractia altora

evenimentele afaceri cu banii altora

Fara indoiala, de pe urma organizarii de evenimente restaurantele au numeroase beneficii, cele mai importante fiind reclama, notorietatea si incasarile. Cum nici in industria aceasta nimic nu vine gratis, un astfel de demers cere implicare, cunostinte, organizare si bani. Din capul locului trebuie sa spunem ca standardele mondiale ale industriei de reuniuni nu admit gazduirea de conferinte intr-un restaurant. Aparent pare o „sentinta” prea aspra, dar in realitate aceste tipuri de locatii au posibilitatea sa se concentreze pe alte doua directii importante: reuniunile personale si evenimentele speciale de firma.

In functie de capacitatea restaurantului, managerul acestuia poate segmenta si mai mult piata, respectiv poate hotara tipurile de evenimente pe care doreste sa le organizeze. De exemplu, unitatile cu o capacitate mica, pana in 100 de locuri, pot face cu succes fata cererii pentru botezuri, logodne, aniversari, nuntile organizandu-se in cele cu o capacitate de minim 100 locuri. Insa, trebuie avut in vedere si faptul ca in ultima perioada s-a marit numarul nuntilor cu invitati pina in 100 de persoane, tendinta ce se va accentua pe fondul actualei crize economice. O sansa in plus pentru restaurantele mici dar chochete de a organiza astfel de evenimente.
Oferta unui restaurant pe segmentul corporate trebuie sa cuprinda eveniementele speciale, cum ar fi: aniversarile de firma, mini-revelioanele, petrecerile dedicate clientilor fideli, galele de strangere de fonduri, cocktail-urile de lansare etc. Pentru un restaurant, incasarile, concentrarea efortului personalului si promovarea „prin viu grai” rezultate in urma unui singur eveniment de acest tip sunt mai rentabile decat o saptamana, poate, de vanzari a la carte. Atentie! In actualul context economic bugetele companiilor sunt drastic ajustate la capitolul evenimente speciale, iar un efort de marketing prea mare din partea restauratorului pentru comunicarea unei astfel de oferte poate fi sortit esecului.
In multe cazuri, cei care deschid o astfel de afacere nu au experienta si nu-si dau seama de impactul unei strategii de marketing coerente. Deseori, vedem in paginile unor revistute, printate in vreo garsoniera, machetele publicitare ale unor restaurante bine cotate care incearca  sa capteze atentia unor companii pe segmentul reuniuni. Ce sanse sunt ca managerul de PR al unei companii sa citeasca respectiva „publicatie”? Exact aceleasi sanse le are si oferta corporate a respectivului restaurant de a fi eficienta.
Explozia de noi locatii aparute in ultima perioada il determina pe manager sa decida cum isi pozitioneaza restaurantul pe piata, carui segment vrea sa i se adreseze pentru a putea face fata concurentei si, de ce nu, pentru a-si recupera investitile. Parte a unei bune strategii de marketing este punerea in valoare a acelor elemente care individualizeaza o locatie, lucru care ajuta la formarea unei imagini care este imediat asociata in mintea clientului cu o anumita calitate a produselor si a serviciilor. Diferentierea de ceilalti ajuta restaurantele sa dobandeasca puncte in plus pentru atragerea organizatorilor si beneficiarilor de evenimente.
 
Astept comentariile voastre: prin ce se diferentiaza restaurantul vostru preferat sau particular de celelalte locatii din oras.
 
Articol scris de Vatel

 

Posted on iunie 26, 2009 in Editoriale

Leave a reply

Back to Top